Manuela Hărăbor (născută pe 2 aprilie 1968, la București) este o actriță care a absolvit în 1991 Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale" din București. A devenit cunoscută în rolul Siminei, din filmul „Pădureanca” (1987), dar, de fapt, ea debutase la vârsta de patru ani, în filmul „Veronica” (1972).

„Tata, care lucra in cinematografie ca sculptor si machetist, ma lua cu el la studiourile din Buftea. Avea in atelierul lui un coltisor special pentru mine. Un scaun mic, o dalta mica, un ciocan mic si resturile de lemn de la sculpturile si machetele lui. Stateam ore intregi in micul meu "atelier" si nascoceam o multime de lucruri. Ma simteam deja importanta in lumea artistilor. Multe dintre lucrarile tatei s-au pierdut, din pacate. El a iesit la pensie in 1882, a urmat Revolutia, apoi ani buni, studiourile au fost inchise.

Între Buftea si Veronica n-a fost decat un pas. Aveam trei ani si jumatate, cand Elisabeta Bostan m-a zarit prin atelierul lui tata si m-a invitat, impreuna cu alti foarte multi copii, la probe. Am castigat un rol si asa am intrat incet, incet, in lumea mirifica a cinematografiei. In plus, doamna Elisabeta Bostan nu si-a lasat copiii pe drumuri, toti pustanii din Veronica au fost preluati in toate filmele pe care le-a mai facut. Amintirea cea mai placuta din Veronica? Pentru mine a fost, cu siguranta, Margareta Pâslaru. Si cred ca nu numai pentru mine, deoarece la vremea aceea, ea era o mare vedeta, toata lumea o indragea, toti copiii voiau sa fie ca ea. Eu o urmaream cand mergea la cabine si venea imbracata in costumul de zana. Pentru mine ea era Zâna Zânelor, un vis, un personaj de basm, care coborase din televizor si vorbea cu noi”, povestea Manuela în 2006, într-un interviu pentru Formula AS, luat de Bogdana Tihon Buliga.

Pădureanca
este un film dramatic românesc din 1987 regizat de Nicolae Mărgineanu. Scenariul este scris de Augustin Buzura și Nicolae Mărgineanu după o nuvelă omonimă de Ioan Slavici. Rolurile principale au fost interpretate de actorii Victor Rebengiuc, Adrian Pintea, Șerban Ionescu și Manuela Hărăbor. Din distribuţia peliculei mai făceau parte Dorel Vişan (Părintele Furtună), Melania Ursu (Vica), Nicolae Toma (Neacşu) şi Mihai Constantin (Pupăză).Fiica sculptorului-machetist Enache Hărăbor a obţinut rolul Siminei din filmul lui Nicolae Mărgineanu după ce conducerea Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste i-a interzis regizorului s-o distribuie pe soţia lui, Maria Ploae, însuşi temutul cenzor Mihai Dulea exprimându-se în favoarea tinerei în vârstă de 18 ani.

„Eram în clasa a XII-a. Eu eram oricum în fişele de casting. La un moment dat, mi s-a dat un telefon şi mi s-a zis: «E un rol principal. Au mai dat probe şi multe alte actriţe şi studente, regizorul nu s-a hotărât». Am ajuns la Buftea, mi s-a dat un text, l-am învăţat, am dat proba şi am plecat acasă. Peste vreo două săptămâni, am mai primit un telefon: «Vino să mai dai o probă şi cu partenerii, Şerban Ionescu şi Adrian Pintea». N-am dormit vreo două nopţi de emoţie! Au fost foarte drăguţi şi toleranţi cu mine amândoi. Am dat proba, am plecat. După care m-au mai chemat o dată, numai cu Şerban. Mă şi gândeam, oare de ce mă chinuie atât, să-mi zică odată da sau nu! Eu oricum mă pregăteam de bacalaureat, mă pregăteam să dau admitere la Institut. Şi ţin minte că eram într-o zi în faţă la Studioul Casandra, mă pregăteam să intru la un spectacol“, şi-a reamintit Manuela Hărăbor.

„Şi ţin minte că eram într-o zi în faţă la Studioul Casandra, mă pregăteam să intru la un spectacol. Şi vine cineva la mine şi mă întreabă: «Eşti cumva Manuela Hărăbor?». Mă şi gândeam, oare cine mă ştie pe mine?! Domnul respectiv s-a recomandat: «Bogdan Burileanu, producător-delegat la Casa de Filme nr. 4. Ai dat probe, nu?». I-am răspuns că am dat vreo trei-patru pentru «Pădureanca», la care el: «Cred că ai şanse mari. Într-o săptămână două o să primeşti un telefon». Şi aşa a fost. M-au sunat, mi-au spus că am luat rolul, după care m-am întâlnit cu domnul Mărgineanu: «Este un rol foarte greu, eşti total nepregătită, eşti neprofesionistă. Am o condiţie: trebuie să renunţi la examenul de admitere. Ai de ales, n-o să le poţi duce pe amândouă!». Deşi am protestat la început, până la urmă am renunţat la examen în favoarea filmului. A fost o şansă fantastică!“, şi-a reamintit Manuela Hărăbor.

Însă echipa de filmare a antipatizat-o constant şi fără milă, membrii ei (de la directorul de imagine, scenograf şi majoritatea actorilor, până la şoferi şi garderobiere) făcând tot ce le-a stat în putinţă spre a-i arăta asta. Critici rostite cu duritate, reproşuri, ironii şi alte răutăţi omeneşti au potopit-o aproape în fiecare zi“.

De altfel, chiar şi Manuela, care nu uită să le mulţumească de fiecare dată când vine vorba despre acest film regizorului şi celor doi parteneri masculini, Adrian Pintea şi Şerban Ionescu, recunoaşte că au mai existat şi momente tensionate pe platou. „Au fost complicate mai ales scenele în care trebuia să plâng. Trebuia o pregătire extraordinară. O dată-mi ieşea, câteodată nu…Se mai enervau membrii echipei. Cel mai îngăduitor era Adrian Pintea, care m-a ajutat cel mai mult, dar şi Şerban Ionescu, care la un moment dat mi-a dat şi două perechi de palme…altele decât cele din film. Apropo de secvenţa asta de final…Am filmat trei duble, iar la fiecare, operatorul îi zicea: «Dă-i mai tare, că nu se vede pe aparat că-i dai palme». Şi atunci, Şerban, care era un tip masiv, înalt cât uşa, cu nişte palme cât nişte cazmale, mi-a dat două perechi de palme, nu se vedea, şi mi-a mai trântit două «cazmale» peste faţă de mi-a sărit basmaua de pe cap şi m-a durut ceafa, jur, două zile“, a povestit Manuela Hărăbor.

Pentru a se pregăti cât mai bine pentru acest rol, tânăra actriţă a fost cazată la o familie de ţărani, alături de care a trebuit să lucreze cot la cot în jurul casei, ca o gospodină adevărată, de dimineaţă până seara. A făcut tot ce trebuia: hrănitul păsărilor, curăţatul grajdului, odată cu răsăritul soarelui făcea de mâncare, în special mămăligă, a tuns iarba pentru vite. De asemenea, a trebuit să stea mai mult desculţă, pentru că regizorul considera că era prea bătător la ochi faptul că tânăra Manuela, fată de la oraş, avea picioare care nu prea semănau cu cele ale unei fete de la ţară: „Aşa că am umblat desculţă din ziua în care am călcat în Arad şi până-n ultima zi“ (conform Adevarul.ro)

Între anii 1986-1995 a făcut film (Secretul lui Nemesis – regia Geo Saizescu, Mircea și Coroana de Foc – regia Sergiu Nicolaescu, Rochia albă de dantelă– regia Dan Pița, Crucea de piatră – regia Andrei Blaier), teatru (Transport de femei de Steve Gooch – regia Peter Bokor, Fuga de Mihail Bulgakov – regia Cătălina Buzoianu și Scandal în culise de Michael Frayn – regia Tudor Mărăscu, toate la Teatrul de Comedie,de asemeneași rolurile Amelie dinEscu de Tudor Mușatescu – regia Nicoleta Toia și rolul Didina Mazu în D’ale carnavalului – regia Ștefan Iordănescu, ambele la Teatrul Național Timișoara) și televiziune (serialele Ochii care nu se văd – TVR, Cu un pas înainte și Doctori de mame – PRO TV și Fetele Marinarului – Antena 1).Colaborarea cu Circul Globus a fost pe o perioada de 5 ani iar cu regizoarea Chris Simion (compania Daya) la Teatrul Undercloud, timp de 9 ani. A fost Director Artistic al Teatrului Stela Popescu iar din iulie 2018 intră ca actriță în trupa Teatrului Mic.

Manuela Harăbor s-a căsătorit de trei ori și are un copil, nerecunoscut de fostul ei partener, Dan Chișu. Încă de la o vârstă fragedă, s-a prezentat în fața stării civile și i-a spus „Da!” unui bărbat care s-a dovedit a fi nepotrivit. „Mă ştiam cu fostul meu bărbat de la 18 ani, m-am căsătorit la 21 de ani şi tot la 21 am şi divorţat. A fost un capriciu, am vrut să plec de acasă, să fiu independentă. Independentă din punct de vedere financiar eram, că deja făceam filme şi aveam banii mei, dar nu mai voiam să stau cu mama. Şi ce variantă aveam? Să mă mărit!”, a mărturisit actrița, potrivit okmagazine.ro.

Ceea ce a urmat, a fost un adevărat carusel de emoții. După cel pe care l-a luat în căsătorie și pe care l-a părăsit la scurt timp, următorul dintre bărbații din viața Manuelei Hărăbor a fost Dan Chișu. Cei doi au avut o relație scurtă, dar intensă, din care actrița susține că a rezultat și un copil, Andrei, care suferă de autism. Cu toate acestea, Dan Chișu nu a confirmat zvonurile că băiatul ar fi al lui. „Relaţia mea cu Manuela a fost temporară. Se spune că Andrei e copilul meu. Dacă e sau nu e, asta n-o ştie decât Dumnezeu”, mărturisea el. Ulterior, între el și actriță a izbucnit un nou scandal, pentru că regizorul nu era dispus să îi ajute cu bani pentru tratamentele lui Andrei.

 După sfârșitul relației dintre ea și Dan Chișu, cel de-al treilea dintre bărbații din viața Manuelei Hărăbor a fost milionarul Sali Shaltiel (mai vârstnic ca ea cu 17 ani). Ea și afaceristul au plecat în America în anul 1995, unde, timp de șapte ani, frumoasa vedetă a renunțat complet la cariera de actriță. Nu se știe ce nu a mers, însă în anul 2008, cei doi s-au despărțit. „În America am fost soție și atât. Am încercat să-mi mențin căsnicia cum am știut mai bine. Din păcate, nu a mers. În acte nu sunt încă divorțată, pentru că nu m-a preocupat lucrul ăsta!”, declara ea, în anul 2008, pentru publicația Q-Magazine, iar abia în anul 2012 a început procesul de divorț.

Ultimul dintre bărbații din viața Manuelei Hărăbor este actorul Rareș Stoica. Cei doi s-au iubit cu foc după ce aceasta s-a despărțit de Soli, iar în anul 2012 s-au căsătorit. Cel de-al doilea soț al vedetei a fost foarte grijuliu cu ea și cu fiul ei, pe care l-a tratat ca fiind al lui. Totuși, se pare că, ulterior, lucrurile nu au mai stat astfel. „El nu a mai vrut să fie cu ea, se pare din cauza faptului că Manuela îi dă mai multă atenţie băiatului ei”, a mărturisit pentru presă o sursă apropiată a cuplului.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro