Relația cea mai cunoscută a marelui actor George Motoi a fost cea cu prima sa soție, colega de scenă Cezara Dafinescu, însă, mai târziu, după despărțire, el s-a recăsătorit cu o fostă studentă a sa, Giliola Coconcea Brăileanu, mai tânără cu 33 de ani. Aceasta s-a luptat în instanță pentru moștenirea artistului și a câștigat, dar a avut parte de o soartă nefericită, pierind de foarte tânără...

George Motoi (22 ianuarie 1936, Kardam, județul Caliacra, Cadrilater, România interbelică – 4 martie 2015, București) a fost un actor și regizor român de teatru. Cursurile primare le face în comuna Dudești, din județul Brăila, unde s-au stabilit părinții după cedarea Cadrilaterului în anul 1940. Între anii 1950-1954 urmează studiile medii la Grupul școlar agricol din Brăila și Școala Populară de Artă din același oraș. În anul 1954 dă examen de admitere și reușește la Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică din București. Absolvă, în 1958, Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică București, la clasa prof. Irina Răchițeanu-Șirianu. După absolvire pleacă cu repartiție la Piatra Neamț, punând acolo, împreună cu toți colegii de promoție, bazele unui nou teatru (Teatrul Tineretului de azi).  Vrea să-l angajeze Teatrul “Giulești” din București dar Vlad Mugur, preluând pe atunci (1964) direcția Teatrului Național din Cluj, îl convinge să meargă cu el. Sub aripa lui Vlad Mugur ajunge actor consacrat. Interpretarea rolului Caligula din piesa cu același nume de Albert Camus, de pildă, îl propulsează fulgerător printre actorii de prim rang ai țării, iar câteva turnee în Italia, cu același rol, îl consacră definitiv. Îl vede și Radu Beligan în Caligula și-l invită să vină la Naționalul bucureștean. O face. Și nu numai pentru că, după o vacanță, Vlad Mugur rămâne definitiv în Occident, lăsându-l la jumătatea drumului cu un Hamlet de zile mari, ci și pentru că solicitările de la București ale Cinematografiei și Televiziuniiîl făceau să piardă nopțile pe trenuri și avioane.

Actorul a fost căsătorit vreme de 23 de ani cu actrița Cezara Dafinescu, superba fată a unui general de armată, cu care are o fiică, Raluca. Cezara a fost considerată de mulți cea mai frumoasă femeie a epocii ei! „Sigur că l-am iubit pe George într-un fel anume. Eram mai tânără decât el cu 12 ani. Căsnicia a fost extraordinară, dar a fost acea căsnicie dintre doi oameni cu temperamente diferite. George este foarte sobru, foarte rece, cel puţin cu mine... De George m-am îndrăgostit în anul doi de facultate. Mai întâi, văzându-l în filme! Apoi, destinul a făcut să ne întâlnim și aievea și să formăm un cuplu, în viață și mai târziu, și pe scenă. El a fost «Făt Frumosul» pe care îl așteaptă orice fată să vină pe un cal alb. Îi voi fi mereu recunoscătoare, pentru tot ce mi-a dat. Nu știu când și cum s-a stins dragostea noastră...”, a povestit actrița. După 23 de ani, Cezara a divorțat de Motoi și s-a recăsătorit cu potentul om de afaceri Gelu Fronea, pe care l-a pierdut însă după câțiva ani, în urma accidentului de motocicletă al acestuia.

George Motoi s-a recăsătorit cu actrița Gigliola / Giliola Coconcea Brăileanu. Dacă prima soție, născută pe 4 august 1948, la Sibiu, era mai tânără cu 12 ani, cea de a doua, Gigliola (al cărei prenume „exotic” se explică prin faptul că părinții ei o admirau pe cântăreața italiană Gigliola Cinquetti, câștigătoarea Eurovisionului în 1964), era mai tânără cu... 33 de ani! Ea s-a născut  pe 26 august 1969 la Brăila și a absolvit Academia de Arte Luceafărul, din Bucureşti, în 1996, la clasa profesorului... George Motoi, cel care avea să îi devină soţ mai apoi.

De altfel, între cele două au fost mai multe discuții, una dintre ele din cauza faptului că Cezara Dafinescu a fost înlocuită în spectacolul „Cinci femei de tranziţie” chiar de Giliola Motoi, iar acest lucru a înfuriat-o la culme pe celebra actriţă, care şi-a considerat „rivala” „mult prea tânără pentru rol”. Cele două actrițe s-au reunit la înmormântarea lui George Motoi, însă nu și-au vorbit. Cezara Dafinescu a stat retrasă, alături de fiica și nepoții săi, lasând-o la căpătâiul artistului pe Giliola, cea care i-a fost alături acestuia până în ultima clipă, după cum relata Libertatea.

În perioada 1988-1996 a jucat numeroase roluri la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila. La Teatrul Național din București, unde gurile rele susâineau că a fost adusă la insistențele soțului ei, Giliola Motoi a jucat în spectacolele „Spitalul special” de Iosif Naghiu, regia Ştefan Iordănescu, 2010, „Ultima oră” de Mihail Sebastian, regia Anca Ovanez Doroşenco (din 2007), „Patimile Sf. Tommaso d`Aquino”, după Alex Mihai Stoenescu, regia Grigore Gonţa, 2005, „Coada”, de Paul Everac, regia Paul Everac, 2004, „Cinci femei în tranziţie”, de Rodica Popescu Bitănescu, 2003, „Dulcea mea doamnă, Eminul meu iubit”, adaptarea şi regia George Motoi, 2002, „Mofturi la Union”, după I.L. Caragiale, regia Gelu Colceag, 2001, „Omul din La Mancha” de Dale Wasserman, regia Ion Cojar, 2000, „Generaţia de sacrificiu” de I. Valjan, regia Dinu Cernescu, 1999, „Regele şi cadavrul” de Vlad Zografi, regia Andreea Vulpe, 1999, „Năluca” de Fănuş Neagu şi Lucian Chişu, în regia lui Dan Micu, 1998, „Macbett” de Eugene Ionesco, regia Beatrice Bleonţ, 1996. Giliola a primit Premiul Naţional de Interpretare „Elvira Godeanu” acordat de Asociaţia Umoriştilor din România, pentru rolul Magda Minu din piesa „Ultima oră” de Mihail Sebastian, Teatrul Naţional Bucureşti, 1996.

Giliola Motoi a cunoscut succesul de tânără, când, la Teatrul „Maria Filotti“ din Brăila, unde juca dinainte de a da la facultate și unde viitorul ei soț a fost o vreme director onorific. Era aclamată pentru rolul principal din piesa ”Nota zero la purtare”. Spectacolul a fost prezentat de peste 400 de ori și, de la fiecare reprezentație, Giliola pleca, la doar 19 ani, cu brațele pline de flori și se simțea „ca o divă“. După întâlnirea cu George Motoi, ca profesor la Academia de Arte „Luceafărul“, la a cărui clasă a absolvit actoria, în 1996, destinul ei s-a schimbat definitiv. S-a căsătorit cu profesorul ei și s-a mutat la Teatrul Național din Capitală.

Bătălia pentru averea lui George Motoi, dispărut în 2015, a fost tranșată în instanță. Raluca, singura fiică cu prima soție a actorului a pierdut procesul de moștenire în fața celei de-a doua neveste Giliola. Însă, în iulie 2017, Giliola a pierit pe neașteptate, la doar 47 de ani, în urma unui stop cardio-respirator,iar procesul părea că se va termina automat, Raluca urmând să rămână singura beneficiară a moștenirii. Lucru care, surprinzător, nu s-a întâmplat! În ecuație a intervenit Rodica Coconcea, mama Giliolei. Soacra regretatului actor a continuat acțiunea deschisă în instanță de fiica sa, în speranța că va intra în posesia averii lui George Motoi. Lucru care s-a și întâmplat! Judecătorii au decis că Giliola este singura moștenitoare a lui George Motoi, căreia i-a revenit întreaga masa succesorală. Și, cum soția actorului nu mai era în viață, Rodica Coconcea, nimeni alta decât soacra artistului, a obținut tot!

Conform Cancan, în joc nu a fost nici măcar locuința din București a regretatului actor, ci doar mai multe bunuri care se află în imbobil, după cum urmează: „un birou, o bibliotecă, trei fotolii, șase scaune, o masă și mobilierul de bucătărie, un frigider, un aragaz, o cameră de luat vederi, un DVD player, un televizor, tablouri, poze înrămate George Motoi, recuzită film personaj Lăpușneanu (coroană, sceptru și inel), tablouri cu timbre”. Soacra lui George Motoi a primit chiar și drepturile de imagine și de autor ale actorului, dar și 4.091 acțiuni!

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro