Vă mai amintiți de fetele de la Stereo? ....Crina Mardare (născută pe 22 decembrie 1957, la București) este o muziciană română, fostă vocalistă a grupului muzical Sfinx, si creatoarea școlii de muzică Blue Sound și profesoară de canto la aceeași școală. Crina Mardare este mama bateristului, muzicianului și actorului de televiziune Bubu Cernea. A dat lecții de canto mai multor vedete, între care și Oana Zăvoranu (...dar a rugat-o să nu spună nimănui asta!).

Fostă componentă a grupurilor vocale feminine 5T și 3T, Crina Mardare a colaborat de asemenea cu trupa muzicală Sfinx, a cărei vocalistă a fost, pentru o bună perioadă de timp, împreună cu Zoia Alecu. În anii 1980, după succese înregistrate în țară cu grupurile vocale feminine 5T și 3T, Crina Mardare a avut o activitate muzicală externă bogată pentru un deceniu, cântând, datorită contractelor încheiate de ARIA, fosta agenție de stat de impresariat artistic a României, în multe țări din vestul Europei, dar în special în Danemarca, Germani și Olanda, unde a și dat naștere fiului său și al lui Mihai „Mișu” Cernea de la Sfinx.

Părinții nu au vrut să o lase să facă muzică, sugerându-i ca asta să rămână doar un hobby. Numai că părinții au plecat din țară cu serviciul și așa a putut intra la Liceul de Muzică. Într-un interviu pentru Tango-Marea Dragoste, acordat Alexandrei Rotărescu în anul 2007, Crina Mardare explica acest context: „Tata a intrat la Ministerul de Externe, facind o cariera in diplomatie. A plecat cu mama intr-o misiune diplomatica, atunci cind eu eram in clasa a-II-a si-am fost lasata in grija bunicilor. Si-atunci mi-am facut de cap cu muzica, pentru ca bunicul m-a dus la auditie la Liceul George Enescu. Era aproape de casa, nu cunosteam pe nimeni de acolo si aveam colegi care aveau educatie muzicala, erau copiii compozitorului Vieru, baietii familiei Romcescu.

Si m-am dus, am dat examenul respectiv, care era de aptitudini, si pe care l-am luat fara nici un fel de probleme, mai ales ca eram o tipa extrem de dezinvolta. Tin minte ca-mi placeau tot felul de zgomote, ma duceam mereu la cutia de medicamente a mamei si combinam zornaitul pastilelor cu cel al bratarilor, ca sa produc diverse sunete. Bunicul a ales sa ma dea la pian, crezind ca e mai frumos pentru o fetita. Mi-au dat o bucata de lemn desenata si o claviatura, ca sa exersez acasa. Nu pot sa spun ca am fost indragostita de pian, pentru ca nu mi-a placut. La liceu studiam cu predilectie muzica clasica, iar exercitiile pina sa ajungi sa cinti o Fuga sau un Preludiu de Bach erau grele, chinuitoare, iar dascalul nu a reusit sa ma atraga, si, ca orice lucru care cere performanta, nu este o mare placere. Ei, si viata m-a pus in situatia in care, la un moment dat, cind a existat formula de Sfinx Experience, in ’90, sa cânt la clape”.

Mai târziu, a început să cânte în grupuri de fete, cu, au fost 5T, 3T, Trison sau Stereo. A apărut, alături de Mugurel Vrabete, și în concerte ale formației Basorelief. Foarte cunoscută a devenit, împreună cu Elena Perianu (care a cântat ulterior cu Roata), în duo-ul Stereo, care a beneficiat și de compoziții semnate de Adrian Enescu. „Mentorul meu și omul care m-a făcut să cânt și să vreau să fiu bună și specială a fost Adrian Enescu. L-am cunoscut pe vremea când eram colegă de clasă cu Michael Crețu, Luchi. Pe Adrian Enescu l-am cunoscut acasă la Luchi. Ei aveau același profesor de pian, doamna Stela Cameniță, iar când noi eram clasa a X-a, Adrian a fost dascălul lui Luchi, l-a inițiat ca orchestrat, instrumentist și toate cele. Eu l-am cunoscut acolo și m-am îndrăgostit de muzica lui. Pentru că eram foarte buni prieteni, a fost chiar primul care m-a dus la televiziune. Aveam 14 ani când am imprimat piesa lui „Poveste de aur“ pentru o emisiune de tineret. Normal că am rămas în relații foarte bune cu el. Tot el a fost cel care a făcut primul album. Am trecut prin etapele de Trison, 5T, Stereo. Când a început lumea să ne cunoască ca Stereo am și scos un album de autor cu Adrian Enescu, fiind compus doar din piesele lui, în 1984”, povestea Crina Mardare într-un interviu pentru Adevărul.

A avut și șansa nesperată a unor contracte în străinătate, deși acolo trebuia să muncească într-un regim extenuant: „Cântam, prin ’82-’83, cu Rosu si Negru, si m-au sunat baietii de la Sfinx, care se pregateau sa dea o auditie pentru tarile nordice. Atunci, prin agentia de impresariat artistic ARIA, veneau niste impresari din mai multe tari ca sa aleaga pentru diverse contracte niste voci bune, trupe, violonisti, pianisti. Am dat acea auditie impreuna cu baietii de la Sfinx si am primit un contract de trei luni de zile in Danemarca. Nu-i interesa deloc repertoriul românesc, numai cel international si mai multe stiluri, hituri, dar si evergreen-uri si cafe-concert. Contractul era foarte greu, cintam 7 ore pe noapte. Practic, noi eram o trupa care intretinea atmosfera toata seara, acolo unde mai venea sa cinte si cite un artist cunoscut. Am fost foarte apreciati si de-acolo am plecat o luna in Norvegia si apoi in Finlanda. Ne-au oferit contract de 9 luni pe an si, evident, noi cintam la jumatate de pret. Noi, polonezii si rusii eram foarte buni, dar foarte ieftini, si-atunci le convenea. Au inceput sa curga contractele si pot sa spun ca din ’84 si pina in ’96 mai mult am fost plecata din tara, la un moment dat aveam trei-patru impresari cu care lucram si ne gaseau contracte in nordul Europei, in Germania si Olanda. Dac-am fi vrut, puteam merge si in Italia si-n State”.

În acest context, nu prea îi mai rămânea timp pentru viața personală: „Am avut doua mari iubiri in viata asta, doi barbati care mi-au marcat existenta. Pe primul /Dragoș Nedelcu/ l-am cunoscut cind eram foarte tânara si cred c-a fost o intilnire benefica pentru ca el era un spirit evoluat si un tip de la care, cel putin din punct de vedere muzical, am avut de invatat, era un tip care cinta jazz cu pianul, foarte cult si foarte citit. Am fost niste ani impreuna, am fost si casatoriti, dar dupa aceasta relatie au ramas si o gramada de lucruri mai puțin frumoase. (...) A fost o relatie pe care am pornit-o din studentie, chiar din anul I, deci din ’76, si s-a terminat prin ’83-’84. A fost o nebunie, eram amindoi artisti, extrem de tineri, hippyoti, a fost o perioada foarte frumoasa si, datorita lui, am cunoscut o gramada de artisti”.

„M-am maritat a doua oara din cauza educatiei, maica-mea cu taica-meu, unchiul si matusa mea impreuna cu bunicii mi-au inoculat ca-i bine „sa fii la casa ta, sa ai serviciu, sa ai si tu o pensie, sa te casatoresti si, daca te casatoresti, sa te casatoresti cu un barbat, mama, care sa aiba o meserie, sa fie doctor, sa fie inginer, avocat, nu ca tine, ca tu, ca dizeuza, ce-ai sa faci? Cit o sa mai cinti? Meseria asta tine cit esti tinara si frumoasa, dar pe urma ce te faci? Trebuie sa ai familia ta, un barbat cu o leafa buna“. Cind auzeam chestia asta cu leafa buna si pensia buna innebuneam, mi se parea atit de departe de mine! Asta a fost motivul pentru care m-am casatorit a doua oara, voiam sa se termine discutiile cu familia mea. ”

A venit, apoi, marea întâlnire, care i-a marcat existența, inclusiv profesional dar și sentimental. A rezultat,însă, un cuplu atipic dar și un copil care a urmat calea muzicii, asemenea părinților săi: „Când l-am intilnit pe cel de-al treilea barbat din viata mea /Mișu Cernea/, si nu voi da nume, pentru ca povestea se stie, am rrumoasa ealizat ca viata mea abia atunci incepea. Asta a fost marea revelatie a vietii mele. Am avut parte de marea si adevarata iubireă blondăsi am consumat si am ars flacara asta incet, dar sigur. Nu stiu cita iubire mai e, de fapt nu mai e iubire intre noi, dar pot sa spun ca exista prietenie si sprijin, ceva cu totul special pentru ca au trecut peste noi destule furtuni si nu ne-am destabilizat. Asta a fost si motivul pentru care am hotarit sa fac un copil cu el. Si nu m-am casatorit si nu vreau sa ma casatoresc! (...) Bubu cred ca e fericit, pentru ca are un tata care are vocatie de tata, adica ii plac foarte mult copiii si e un suflet bun. Relatia noastra fiind speciala – noi nu locuim in aceeasi casa, eu locuiesc doar cu Bubu – atunci orice intilnire e foarte frumoasa si benefica pentru amindoi. (...) I-am explicat ca nicaieri nu e scris ca mama si tata sa stea impreuna.. A fost o hotarire a noastra. (...)Practic, suntem impreuna, numai ca nu stam impreuna din varii motive”. 

...Anii au trecut. Din 2022, Crina Mardare este soacră, Bubu, fiul său, s-a căsătorit cu Elena Mogîldea (frumoasa actriță blondă din serialul „Lia, soția soțului meu"). Într-un interviu din Click!, își exprima bucuria pentru această alegere a fiului ei: „Pandemia i-a prins împreună și asta a fost o piatră de încercare. Am văzut că au stat acolo închiși și nu și-au scos ochii. Îmi doream să se căsătorească cu ea. Deși el, ca orice băiat, zicea că „băi, că dacă e bine sau nu" și fricile astea ale omului că „mă căsătoresc, aoleu". Dar le-a depășit! Îmi place foarte mult de Elena, le-am spus că îmi doresc să țină căsnicia lor mult și, dacă el se va certa vreodată cu ea, eu nu o să mă cert niciodată cu ea. Sunt prietenă foarte bună cu ea. Am reușit să avem o relație foarte bună. (...) Îmi doresc să fiu bunică. Nu știu când o să mai pot să fiu și bunică, dar eu tot timpul iau copilul după mine, așa că o să îl iau și pe nepot”.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro