“Pierduți în teleșcoală” este campania Știrilor PRO TV care arată că, deși statul le asigură programe moderne, unele cadre didactice le ignoră. Mai exact, cei de la Pro TV demonstrează că profesorii nu sunt interesați de programele de formare, pentru care s-au alocat milioane de euro.

Autoritățile din România au accesat fonduri de la Uniune încă din 2018 pentru un program derulat și acum, considerat însă de unii profesori o pierdere de timp.

Este vorba despre programul CRED, implementat de Ministerul Educaţiei de mai mulţi ani. Programul, cu buget impresionant, se desfăşoară greoi, a avut un start mai slab și are în momentul de față peste 20.000 de profesori absolvenţi la nivel naţional.

Merima Petrovici, managerul proiectului CRED: “Sunt în jur de 22.000 de cadre didactice. Nu exista o obligativitate, nu putem să obligăm pe cineva să vină la formare, împotriva voinţei lui.”

Matematicianul Sorin Borodi declară că şi el şi alţi profesori refuză să treacă prin acest program de formare, pentru că, în realitate, se pierde vremea şi se toacă fondurile europene degeaba. I-ar fi povestit alţi colegi care au absolvit şi care nu şi-ar fi modificat stilul de predare. Pe scurt, o pierdere de vreme, în care formatorii şi experţii sunt bine plătiţi.

Sorin Borodi, profesor de matematică: “Ei spun acolo centrat pe elev, dar ei iau un elev ideal, care nu există. Copiii noştri, la clasă, nu sunt cum îi portretizează ei.”

Merima Petrovici, managerul proiectului CRED: “Nu este un program uşor, implică un ritm susţinut de participare.”

Iată ce spuneau reprezentanţii ministerului în 2018, atunci când anunţau, cu mare fast, lansarea proiectului şi când sperau, ca până în 2021 să formeze 55.000 de cadre didactice, 30.000 de la gimnaziu şi alţi 15.000 de învăţători.

Merima Petrovici, managerul proiectului CRED: “Facem pregătirea lecţiilor din perspectiva celor doi actori, profesor şi elev.”

În programul CRED, fiecare mod se desfăşoară online, cu profesori înscrişi voluntar, din toată ţara. În teorie, ar trebui ca toţi cursanţii formaţi prin astfel de sesiuni să îşi perfecţioneze un stil de predare centrată pe copil şi nevoile lui, un stil prin care să se renunţe la vechea meteahna a predării cu spatele la elevi.

Sorin Borodi, profesor de matematică: “Copilul ideal, ca un burete…aşa ceva în realitate nu există.”

Sursa Pro Tv

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro