Vasile Dâncu, senator PSD susține o nouă inițiativă:

Profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal.

“La sistemul paralel ar trebui să construim o alternativă în sistemul formal.

Profesorii de exemplu se poate să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă. Acesta este un lucru care ar trebui făcut, uneori se face asta la școală dar fără să fie normate, probabil”, a spus Dâncu, subliniind că trebuie legiferate asemenea acțiuni.

Senatorul PSD Vasile Dâncu a făcut aceste declarații la prezentarea studiului “Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?“, realizat de IRES și Societatea Academică din România, lansat joi, 3 iunie.

Vasile Dâncu: “Să legiferăm, în mod special poate, realizarea unor întreprinderi de pregătire extrașcolară.

Nu trebuie să lăsăm lucrurile astea la întâmplare. Lituania mi se pare că are un sistem de profesori free-lancer, o lege care permite profesorului să lucreze în sistemul free-lancer, de aceea cred că am putea avea și noi, nici pe noi nu ne încurcă acest lucru.

Cred că ar trebui să ajutăm la crearea de centre educaționale private care pot fi acreditate de ARACIP, de exemplu.

Pentru elevii din mediul rural ar trebui să găsim niște posibilități. Se pot primi vouchere, de exemplu, pentru pregătirea în afara școlii, cu condiția să avem niște centre educaționale alternative la acest lucru.

Pentru familiile sărace ar trebui făcut asta și lucrul acesta se poate dovedi printr-un dosar social.

Reorganizarea sistemului de învățământ din varianta asta hibrid. Are Mircea Miclea o propunere interesantă, care ține de dezvoltarea unor platforme educaționale naționale, care să fie coordonate de minister, în care să fie lecții model făcute de cei mai buni profesori, să aibă o alternativă mereu elevul, pentru că de multe ori familia și elevul nu sunt mulțumiți de profesorii lor, dar a avea o asemenea alternativă pentru învățământ hibrid – acest lucru s-ar putea face.

Cred că ar trebui să luăm ideea asta de educație remedială să-i găsim un sens, nu numai declarații politice pe care le face din când în când un ministru sau altul, ar trebui să-i dăm o formă importantă pentru că după ce vedem rezultatele la testele PISA ar trebui să ne gândim la educație remedială și aici educația remedială s-ar întâlni cu acest gen de meditație privată, de pregătire individualizată a elevului, pentru că nu toți elevii sunt la fel și este nevoie de pregătire diferențiată. Chiar dacă asta este foarte scump.

Aș spune că avem nevoie și de centre educaționale în mediul rural, organizarea unor centre, cât mai multe în centrele de comună cred că ar fi o soluție”, a mai spus Vasile Dâncu.

Andreea Ionescu, una dintre fondatoarele grupului civic ”Părinții cer schimbare” afirmă că sistemul actual de meditații din România este imoral și trebuie oprit cu totul. Reacția Andreei Ionescu vine în urma apariției unui studiu despre felul în care se practică meditațiile în țara noastră, realizat de IRES și Societatea Academică Română.

Potrivit studiului, doar 10% dintre părinții români spun că au primit bon fiscal pentru meditații de la profesori, iar unul din trei copii este cuprins în acest sistem, cu o frecvență mai ridicată în
clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.

Citește și:

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro