Trăim într-un Sector 1 extrem de încorsetant pentru traficul pietonal și extrem de ostil cu persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii, având în vedere trecerile la nivel cu rețeaua feroviară,haltele cu peroane înguste cu poduri pietonale fără ascensoare.

Halta Bucureștii Noi cu peroane înguste, fără pasaj pietonal, halta Pajura, amplasată cu peron îngust, fără pasaj pietonal, în mijlocul căii ferate, linia de tramvai cu 0 benzi auto dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș, stațiile de tramvai cu peroane nesecurizate sau securizate provizoriu, sau fără peroane, pistele pentru biciclete executate pe trotuare și pe aleile pietonale ale Parcului Mihai I, semafoarele pentru biciclete montate laolaltă cu cele pentru pietoni, parcările pentru mașini executate pe trotuare, trecerile pentru pietoni semaforizate cu traversare într-o etapă sau două sau 3 cu roșu pentru pietoni prea cronofag și/sau cu verde pentru pietoni prea scurt, trotuarele îngâtuite pentru condus cărucioare pentru copii și ocupate de stâlpi electrici sau lipsă.

Din deceniul anilor 1991-2000 nu putem în calitate de pietoni circula pe trotuarele Bulevardului Aviatorilor și ale Bulevardului Beijing și pe aleile pietonale ale Parcului Herăstrău din capitală. în siguranță, din cauza bicicliștilor și din anii 2017-2018 și din cauza electrotrotinetiștilor.

Administrațiile Videanu,Oprescu și Firea le-au dat apă la moară executându-le piste. Și actuala administrație se încăpățânează să le păstreze. Mai circulă bicicliștii adulți pe trotuarele arterelor nominalizate și pe aleile pietonale ale parcului nominalizat și însoțind biciclete pentru copii, pietoni sau câini în lesă când normal ar fi să-și echipeze vehiculele pe două roți cu scaune sau cu semiremorci omologate pentru copii având în vedere că bicicletele pentru adulți urmează regulile mașinilor și cele pentru copii regulile pietonilor.

Mai circulă pe trotuarele Bulevardului Aviatorilor și invers săgeților cu care sunt marcate așa-zisele "piste pentru biciclete" și/sau în afara acestora și/sau fără mâni pe ghidon și/sau pe roata din spate ca armăsarii.

Mai sunt conduse electrotrotinetele pe trotuarele arterei nominalizate și de către minori sub 14 ani și/sau în 2,în 3 etc și deși legislația rutieră interzice lucrurile astea. Brigada Rutieră a capitalei nu pare a se obosi să-i tragă pe dreapta să le verifice vârstele și să-i sancționeze pe adulții care le permit. Doamne ferește să mergi în baston sau în cadru pe trotuarele Bulevardului Aviatorilor și ale Bulevardului Beijing și pe aleile pietonale ale Parcului Herăstrău pe care în zilele de weekend nu știi unde să te dai mai repede la o parte din calea puhoaielor de biciclete și electrotrotinete ai fi în calitate de pieton lipsit de apărare.

Ce fel de avocați sunt cei din Consiliul General având în vedere că nu par a se obosi luptând pentru anularea pistelor pentru biciclete executate pe trotuare și pe contrasens și pe aleile pietonale ale parcurilor și a semafoarelor pentru biciclete montate laolaltă cu cele pentru pietoni în apărarea drepturilor pietonilor?

Când, Doamne, are de gând Primăria Generală să se ocupe și de anularea infrastructurii pentru biciclete executate haotic în zona Pieței Victoriei cu piste pe trotuare și pe contrasens și semafoare laolaltă cu cele pentru pietoni? Când, Doamne, are de gând să se ocupe și de construirea unui teren pentru ciclism în Parcul Herăstrău în afara aleilor pietonale ale acestuia și de montarea unor indicatoare pentru interzicerea bicicletelor și a electrotrotinetelor la intrările parcului nominalizat? Când, Doamne, devin și trotuarele Bulevardului Aviatorilor și ale Bulevardului Beijing și aleile pietonale ale Parcului Herăstrău care din deceniul 1991-2000 parcă ar fi velodromuri 100% pentru pietoni?

Codul Rutier zice că e interzis mersul pe două roți pe trotuare cu excepția situațiilor în care au piste. Să interzică mersul pe două roți pe trotuare necondiționat! Același Cod Rutier interzice mersul pe două roți pe aleile pietonale ale parcurilor cu excepția situațiilor când nu sunt circulate aproape deloc de către pietoni. Să interzică mersul pe două roți pe aleile pietonale ale parcurilor necondiționat!

Să asigure că trotuarele,trecerile pentru pietoni și aleile pietonale ale parcurilor sunt 100% pentru pietoni și bicicletele și electrotrotinetele urmează regulile mașinilor!

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro