Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a răspuns ferm celor care au solicitat renunțarea la susținerea tezelor, pentru elevi.

Cîmpeanu a spus: „Rămâne singurul bastion în calea irelevanței notelor”. Astfel, Ministrul Educației anunță că nu se renunță la tezele semestriale, cu toate că unii elevi solicită acest lucru.


Ministrul Educației a mai explicat că elevii cu ”vulnerabilităţi certificate medical” sau care au cerinţe educaţionale speciale care sunt şcolarizaţi la domiciliu vor putea susţine tezele online, iar cei care au recomandarea de a nu intra în colectivitate le pot da până la finalul celui de-al doilea semestru al anului şcolar. Dar tezele vor fi susținute.

”Atâta vreme cât teza nu mai este 50% ca pondere din nota finală, este doar 25%, restul de 75% fiind constituită media din cele două note în afară de teză – deci au o pondere de 37,5% fiecare, deci mai mare decât teza – teza rămânând singurul şi ultimul bastion în calea irelevanţei notelor, ea se va da cu prezenţă fizică”, a declarat ministrul Educaţiei, întrebat ce le răspunde elevilor care vor renunţarea la teze semestriale, potrivit România TV.

Mai mult, elevii care nu sunt în situaţii grave, dar care au recomandarea de a nu intra în colectivitate vor putea susţine tezele până la finalul semestrului al doilea, a menţionat Sorin Cîmpeanu.

Consiliul Naţional al Elevilor a realizat un sondaj cu privire la susţinerea tezelor în anul şcolar 2020 – 2021, iar 76,6% dintre cei 60.430 de elevi care au participat cer suspendarea tezelor. În aceste condiţii, elevii cred că tezele ar trebui înlocuite cu mijloace de evaluare sumativă.

”Ţinând cont de faptul că teza, în forma ei actuală, reprezintă un instrument desuet, cu un profund caracter limitativ, care îngrădeşte în mod substanţial parcursul de învăţare al elevului, Consiliul Naţional al Elevilor propune introducerea unor testări standardizate care să evalueze gândirea critică a elevilor şi competenţele acumulate, în funcţie de materia şi conţinuturile curriculare studiate.

Rezultatul evaluării semestriale nu ar trebui să fie tratat drept un indicator absolut al nivelului la care se află elevul, ci ar trebui să fie însoţit de feedback individualizat din partea fiecărui profesor, pentru fiecare elev în parte, alături de sprijin în creionarea planului individual de învăţare al elevului”, a transmis, la începutul acestei luni organizaţia reprezentativă a elevilor.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro